5 Ekim 2017 Perşembe

Lif ve Vitamin Deposu : Mürdüm Erigi

LİF VE VİTAMİN DEPOSU: MÜRDÜM ERİĞİ

Tam da mevsimi gelmişken bol bol tüketmek isteyeceğiniz mürdüm eriğinin sağlığınız için pek çok faydası var.Mürdüm erigi vitamin ve lif deposuduhttp://www.ahaber.com.tr/galeri/yasam/murdum-eriginin-inanilmaz-faydalari/2
Karaciğer, böbrek ve romatizmaya bağlı hastalıkların tedavisinde iyi bir destekçi olan mürdüm eriği; vücudun demir emilimine yardımcı olan C vitamini açısından zengin ve iyi bir A vitamini, B2 vitamini ve potasyum kaynağıdır. Ayrıca hem mürdüm eriği, hem kuru erik bol miktarda fenol (koruyucu özellikleri olan ve bitkilerde bulunan doğal bileşik) içermektedir.

Mürdüm eriğinin faydalarından bahsederken kan yapıcı özelliğinden de bahsetmenin gereklidir. Mürdüm eriğinin kan yapıcı özelliği ile anemi problemine iyi gelmektedir.

Mürdüm eriğinin faydaları arasında bahsedilmesi gereken bir diğeri ise bağırsakları çalıştırmasıdır. İçerdiği lif miktarı ile bağırsakları çalıştıran mürdüm eriği, metabolizmayı hızlandırmakta ve  kabızlık problemine iyi gelmekte ve diyet listelerinde baş tacı edilmektedir.

Mürdüm eriğinin içeriğinde yüksek oranda potasyum bulunmaktadır. Potasyum özellikle günlük aktivitesi yoğun ve belli bir kalori miktarının altında beslenen kişiler için yorgunluğu ve yorgunluk kaynaklı oluşan ödem, kramp gibi semptomları azaltmada yardımcıdır. Mürdüm eriğinin faydaları arasında adet düzenleyici ve idrar söktürücü özelliğini de unutmamak gerekir. Bunun yanında bir diğer faydası olan termojenik özelliğinden ve terletme etkisinden de, ateşlenilen zamanlarda faydalanılabilir.

Mürdüm eriğinin en doğal halini Diyemse Diyet Yemek Servisi’nin menülerinde bulabilirsiniz. Harika bir ara öğün olarak gerek tatlılarımızda, gerekse sebze yemeği tariflerimizin içerisinde yağ yakıcı ve metabolizmayı hızlandırıcı etkisinden faydalanmaktayız. Diyet menü örneklerimiz için instagram.com/diyemsecom instagram sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder